Hoppa till innehåll

Svårt att hinna med? Ni kanske inte har någon som specifikt håller i marknadsföring och kommunikation? Lajfa kan lyfta hela eller delar av marknadsföringen från dina axlar. Antingen per uppdrag eller kontinuerligt. Fördelen med kontinuerligt uppdrag är att det krävs väldigt lite instruktion vid varje tillfälle.

Copy

De flesta klarar av att skriva alldeles utmärkt själva. Men sedan är det det där med att hinna och kanske även att kunna skriva på ett annat sätt än man är van. Att skriva igenom en hemsida, inlägg för social media, kataloger, verksamhetsbeskrivning, nyhetsartikel om företaget, intervjuer, produktblad… Det finns inga begränsningar för vad du kan stryka på din att-göra-lista där Lajfa kan vara din penna.

Content

Att fortsätta vara relevant och att beröra är ett ständigt behov för både människor och företag. Ett vanligt problem för växande företag är att tiden inte finns hos befintlig personal. Lajfa kan exempelvis hjälpa till med regelbundna inlägg för sociala media, artiklar till branschtidningar, uppdatera hemsida, skriva opinionsbildande artiklar.

Research

Att skaffa bakgrundsinformation och sammanställa är tidskrävande. Vet du bara syfte och inriktning kan Lajfa söka av branschinformation, kunder, konkurrenter, trender eller vad helst annat du behöver veta för en omvärldsanalys eller nuläget.

Original

Ett vanligt misstag är att skicka in en Wordfil som tyvärr inte fungerar i produktionsmiljö vare sig det är för tryck eller digitala media. Originalhjälp kan man ofta få direkt från tidningen, tryckeriet eller publicisten, alltså att göra en digital fil som är publiceringsbar. Risken med att använda flera olika att göra originalen är att företaget får en spretig grafisk profil och därmed inte stärker sitt varumärke maximalt. Lajfa kan vara den sammanhållande länken mellan alla aktörer.

Design/Grafisk profil

Att ha samma färgsättning, typografi och bildval är ett minsta första steg för ett företags avtryck mot omvärlden. Men det räcker inte att säga att du vill ha en blå rubrik. Det kan vara allt från babyblå, lagunblå eller djups havsblå med många extra korrektursvängar för att komma fram till vad du menar. Du behöver en grafisk profil att skicka över för att minimera kostnaderna för ändringar. Det betalar sig i långa loppet och det kan Lajfa självklart ordna för dig.